Ustaz Mohd Kazim Elias Kongsi Pengalaman Disantau

180 views

Ustaz Mohd Kazim Elias Kongsi Pengalaman Disantau|Kisah santau menyantau atau menujukan ilmu hitam kepada orang tertentu bukanlah cerita yang aneh meskipun di zaman modern ini.

Bahkan ada manusia yang sanggup menjadi pembunuh dengan meminta pertolongan dari jin dan setan untuk membalas dendam kepada manusia lain menggunakan cara halus begini.
Mereka yang ditimpa musibah jatuh sakit karena sihir santau pula, tak semestinya orang biasa malah ustaz yang diketahui tinggi ilmu agama pun kadangkala dijadikan korban oleh manusia yang menurut hati dan keinginan.

Berikut kemitraan oleh Dato ‘Ustaz Mohd Kazim Elias terkait pengalamannya dis santau.

1996

Saya diundang menjadi imam qiamulail, selesai kuliah subuh saya pulang ke rumah. Jumat sekitar 9.30 pagi, dada saya sakit, badan tiba-tiba saja lemah, kepala pening .. saya muntah .. masyaallah .. darah membuak keluar. Di rumah sakit dokter kata sy terkena infeksi virus. 6 hari terlentang, anak sulung saya umur 2 tahun menangis siang malam. Saya terlalu lemah, dada seperti diiris-iris. Setiap sore saya nampak lembaga perempuan berbaju putih, berdiri di pintu sambil tersenyum berkata “padan muka .. padan muka”.

Teman (teman) saya datang tidur di rumah, lari dia sebab dia nampak lembaga hitam besar berdiri dan kencing atas dia .. Masyaallah badan makin lemah, setiap anggota dipegang pasti menjerit saya kesakitan.

saya dibawa ke Kedah dan Batu Kurau untuk berobat. Di Batu Kurau dapatlah jawabannya .. saya disantau, kuku semua dah hitam, badan susut tajam .. ribuan miang bambu dikeluarkan dari dada saya, sakitnya Tuhan saja yg tahu. Bilal tua yang merawat saya kata “sabar ni ujian Allah ..”

5 tahun kemudian dia meninggal karena sakit tua. Sejak itu pantang saya adalah makanan yang tajam dan berbisa sepeti tebu, rebung, kambing dan beberapa jenis lagi. Ini kali pertama saya disantau. Perit, pedih dan sakit sangat, bagi yang pernah kena dia tau lah macamana rasanya .. kenangan yang menginsafkan 1996/97
1997

Nyeri akibat disantau berkelanjutan dan mengganggu kerja dakwah saya. Serangan kedua lagi parah, banyak yg datang membantu di samping amalan tertentu, gangguan dalam rumah makin menjadi-jadi. Saya dibawa balik ke Kedah untuk berobat, dokter memastikan saya tidak ada penyakit.

tahapnya sampai orang masjid datang baca Yasin .. saya redha apa jua ketentuan Allah. Suatu malam, saya bermimpi didatangi seorang ulama, memakai baju putih .. mengucapkan salam .. dipegangnya dada saya dan dibaca beberapa potongan ayat Al Quran. Dia kata esok ambik 7 benda ni dan mandi gosok seluruh tubuh .. Insyaallah katanya Allah bagi kesembuhan.

Dalam mimpi itu saya dipertunjukkan dengan 6 orang yang menyihir saya .. gambar mereka ditunjuk satu-satu .. saya tersadar dari tidur .. Masyaallah, mimpi apakah ini .. mimpi benar atau mainan?

Siang esoknya sy gagahkan diri utk berbicara, minta disediakan 7 hal itu, saya pun dimandikan dan saya masih ingat lebih 2 minggu saya terlantar, batuk berdarah, hanya bisa minum susu saja .. Pagi saya mandi di sebelah petangnya Alhamdulillah saya dah bisa duduk .. saya kata lapar .. nak nasi .. saya tengok org sekeliling saya menangis, saya minta nak pegang anak saya, syukur dah bisa ingat banyak benda.

1998
Saya pindah dari rumah sewa ke rumah sendiri di Batu Gajah .. dalam sib uk dok angkat barang, datang suami isteri .. saya kenal mereka, orang kaya, orang hebat deme ni.
Tiba-tiba suami dia peluk saya, si istrinya menangis .. dia kata “maafkan kami ustaz” berkali-kali diulang kata itu.

Saya tanya “nape?”
dia jawab “kamilah yg menyihir ustaz, kami berdosa sangat-sangat pada Ustaz”
saya tanya “kenapa buat kat saya mcm ni?”

Dia jawab “saya terasa bila ustaz tegur dalam kuliah tentang orang yg tak berjamaah dimasjid, saya geram, saya menyampah dgn kata-kata ustaz”

saya jawab “takpe..Alhamdulillah, saya tak marah dan simpan dlm hati”
Dia kata lagi “mereka berenam terlibat”

[1 9459007]
“Enam org?” Saya terkejut ..
Memang, saya kenal mereka karena suami istri inilah yg ditunjuk dalam mimpi saya itu. Saya sebut nama lagi empat org, dia mengaku benar, mereka yang aniaya saya. Saya cakap pesan pada mereka saya maafkan mereka.

Sampai sekarang, kalau saya datang mereka berdua, si suami akan memeluk saya .. satu keluarga dekat dan setiap tahun mereka datang beraya (hari raya) dengan bawa sekali anak menantu cucu .. langsung tiada dendam dihati, Alhamdulillah.

2001
Ketika itu menjadi Imam di Masjid Al-Aulia, Ipoh. Kebiasaan saya adalah makan malam jam 6:30 petang .. bila saya 3 kali suap baru saya perasan ada banyak ulat di dalamnya, bergerak-gerak, MasyaAllah, bila saya buang ke lantai jadi nasi tapi dalam piring berulat.

Saya tanya istri, ni nasi bila? Dia jawab baru masak. 3 hari berturut-turut sebelum itu tikar karet rumah saya diselak-selak sedangkan ada bantal, meja makan dan lemari kitab di atasnya. Berombak macam ada orang mengibasnya. Itulah awal serangan ketiga pada saya dan kali ini paling parah, saya terlantar sebulan bahkan tak dapat mengingat orang di sekeliling saya.

Sakitnya sangat kuat sehingga mengganggu keluarga .. puluhan ustaz dan praktisi medis tradisional datang membantu .. saya ucapkan terima kasih kepada Dato ‘Ismail kamus, Dato’ Syeikh Mohd Nor, Ustaz Che Leh. Ustaz Ridzuan yang tak putus dan jemu membantu dan ribuan siswa yang membuat solat hajat dan yang datang berobat dari seluruh negara.

Inilah kesakitan yang paling saya derita sampai ke saat ini .. mungkin tuan puan kata saya ni dok cerita pengalaman pribadi saja tapi saya ingin mengajak pada semua agar sabar dengan ujian dan mudah-mudahan Allah mengampuni dosa kita. Nyeri pada 2001 adalah pengalaman yang sangat berharga karena mendorong saya mempelajari ilmu kedokteran Islam secara lebih mendalam ketika Dato ‘Ismail Kamus mengatakan pada saya … “Anta berobatlah akan diri anta sendiri ..”

Alhamdulillah .. setelah sebulan tak bangun, tak bisa tidur, takde selera makan, kehilangan banyak ingatan, saya bangun dengan izin Allah … saya temui jawabannya bila saya dan sahabat saya dari Indonesia menemui bangkai anjing ditanam dalam halaman rumah … Apa jenis manusia ini … Apa salah saya … ???

Apapun yang baiknya saya dapat belajar banyak hal dari tes ini diantaranya … saya belajar kedokteran Islam .. Kedua, saya bisa tahu mana teman masa susah senang dan kawan saat kita senang saja .. Terima Kasih teman dan sahabat yang tolong saya.
Ustaz Kazim Elias
Sum ber: MyNewsHub

Tags: #Ustaz Mohd Kazim Elias Kongsi Pengalaman Disantau

loading...