Ustad dakwa Lelaki yang tidak berpoligami bakal masuk neraka

275 views

Ustad dakwa Lelaki yang tidak berpoligami bakal masuk neraka|Di Malaysia Baru-baru ini seorang ustad penceramah bebas mengeluarkan kenyataan bahwa umat Islam dilarang menggunakan telefon atau gajet untuk bermain permainan seperti ‘Snakes and Ladders.

“Bermain permainan video, daripada apa yang saya faham adalah tidak dibenarkan. Hukumnya haram. Permainan dam, catur, Snake and Ladders, semua tak boleh,” katanya.

Berlainan pula ustad penceramah bebas di indoenesia Dasat latief mengeluarkan kenyataan bahwa lelaki kaya yang tidak berpoligami kelak akan masuk neraka.Kenyataan tersebut di ungkapkan dalam sebuah program tv baru-baru ini.

“Suatu rahsia yang harus di ketahui tentang poligami,bahwa banyak orang yang mampu namun mereka tidak melakukannya kelak mereka akan masuk neraka,kenapa? kerana mereka hanya punya isteri satu “katanya.

“Nanti di akhirat kamu akan di tanya malaikat berapa rumahmu,berapa keretamu,berapa kali kamu naik haji,tiap tahun melaksanakan umroh dan ketika kamu hidup di dunia zakat dan sedekahmu dipertanyakan”

“Banyak individu yang melewati pertanyaan ini dan ketika masuk kedalam sorga malaikat akan bertanya lagi”

“Kamu memiliki kemewahan di dunia tapi kenapa isterimu hanya satu?

Inilah yang menyebabkan kamu masuk neraka,kamu tidak mahu berkahwin kerana takut dengan isteri.

Kamu lebih takut  isteri daripada  tuhan? soal ustad Dasat latief

Tags: #bakal masuk neraka #berpoligami #Dakwa #Lelaki #ustad