Tempurung Kepala Di Penuhi Ulat Akibat Mengamalkan Makanan ini

4834 views

KOIL

Tempurung Kepala Di Penuhi Ulat Akibat Mengamalkan Makanan ini|Seorang datuk,  yang sering mengadu sakit kepala dan degil adalah penggemar makanan berat khas dari Jepun iaitu SOSIS & SASHIMI.

Kegemarannya ini sudah bermula sejak dia muda sebagaimana layaknya warga Jepun yang lain. Namun pada usia lanjutnya kini, dia mengalami sakit kepala yg teruk dan hebat dalam 3 tahun terakhir, yang praktikal membuatnya kesulitan untuk bekerja dan menjalani hidup dengan normal. Kesakitannya itu telah membuat kulit kepalanya terus membesar.

Dia telah kehilangan kemampuan psikomotoric- nya sejak 3 tahun lalu. Untuk mengatasi perkara itu, dia pergi ke hospital dan menjalani pemeriksaan CT Scan dan X-Ray utk memastikan penyebabnya. Doktor yang menanganinya menjadi sangat terkejut kerana didapati gambaran benda-benda kecil aneh dibawah kulit kepalanya namun masih diluar tempurung otaknya.

opopop
Ulat seperti yang didapati pada kepala Shota Fujiwara, adalah berasal dari parasit yg biasa didapati pada tubuh ikan, makanan laut mentah baik ikan laut maupun ikan air tawar. Ulat parasit dan telurnya hanya boleh dimatikan dengan melalui proses pemasakan dengan suhu panas tinggi seperti ( digoreng, dipanggang matang atau direbus secara mendidih ) atau dengan pembekuan -10 degC s / d -20 degC selama lebih dari 1 minggu.

Oleh itu ingat – ingatlah, untuk memastikan pengambilan ikan, makanan laut dan daging hanya yg sudah melalui proses pemasakan yang sebenar ( digoreng , dipanggang matang & direbus mendidih ) baru dimakan.

Tags: #bahaya makan sosis #Ngeri #tempurung kepala #Ulat