Tanda Tanda Lelaki Penderita Hiperseks

2836 views

kio

Tanda Tanda Lelaki Penderita Hiperseks|Hiperseks adalah obsesi yang berlebihan terhadap seks yang berdampak banyak keburukan kepada sipenderita juga bagi orang lain.

Tanda yang paling umum adalah ketidak mampuan sipenderita untuk mengendalikan keinginan berhubungan seks sehingga kadang menjadi sebuah jenayah seperti kes rogol,mencuri pakaian dalam,bahkan ada yang sanggup merogol binatang.

Sangat jarang bagi penderita hiperseks untuk memeriksa diri ke doktor,biasanya mereka akan berubat karena mendapat dorongan dari pasangan atau keluarga.

Menurut mayo klinik,hiperseks di sebut juga gangguan seksual atau perilaku seks kompulsif di mana sipenderita tidak kira lelaki atau perempuan akan memiliki obsesi berlebih dan imaginasi dan perasaan terhadap seks melampau hingga mengganggu kehidupan dan kesihatan.

Berikut adalah 10 tanda tanda seseorang mengalami hiperseks.

1.Selingkuh atau memiliki seseorang yang melayani nafsunya di luar nikah.
2.Seks yang tidak dapat dikendalikan karena terlalu obsesi.
3.Gemar melakukan onani atau masturbasi berlebihan.
4.Menganggap pasangan sebagai objek seks(pelampiasan nafsu)
5.Suka berganti pasangan
6.Melakukan gaya seks yang tidak normal dan ganas
7.Melakukan aktiviti seks yang berisiko tanpa peduli orang lain(merogol kanak kanak)
8.Gemar membuka laman web porno
9.Menjadikan seks sebagai pelampiasan terhadap masalah yang di hadapi seperti kesepian.
10.melakukan seks hingga mengganggu kehidupan kesihatan dan pekerjaan.

Jika anda memiliki 3 paling seidikit antara 10 tanda penderita hiperseks yang di sebut,mohon buat pemeriksaan diri ke doktor pakar.

Ingat penyakit hiperseks adalah penyakit yang datang berlahan dan sukar untuk di sembuhkan apabila sudah terlalu parah.

Beberapa pakar mengatakan hiperseks juga disebabkan oleh trauma seksual masa lalu seperti pernah mengalami pelecehan seksual atau hidup dalam keluarga yang memiliki masalah dengan seks.

Manakala pasangan suami isteri yang sama sama memiliki gairah seks tinggi tentu memiliki daya bercinta yang tinggi,tapi jika hanya satu yang mengalami hiperseks maka pihak lagi satu tentu akan menderita,inilah salah satu punca kes perceraian terjadi akibat tidak sanggup melayani nafsu pasangannya.

Tags: #hiperseks #Lelaki #Perempuan #Tanda