Suami posting Ini di facebook selepas dapat duit kiriman isteri dari kuwait


Suami posting Ini di facebook selepas dapat duit kiriman isteri dari kuwait|Kerana hidup miskin seorang suami terpaksa membenarkan isterinya untuk menjadi pekerja di luar negara di Kuwait sebagai pembantu rumah tangga.
Risiko jauh dari keluarga sangatlah tinggi dan harus pandai menjaga diri di negeri orang.

Sementara keluarga yang tinggal tak kalah juga yang berat hati untuk melepaskan jika orang tersayang terpasak harus pergi jauh demi membutuhi kehidupan keluarga.
Hal itulah yang dihadapi oleh lelaki sala Filipina ini ia harus merelakan isterinya bekerja di Kuwait sebagai pembantu rumah tangga.

Reynaldo Pepito, lelaki ini pun menceritakan soal kebanggaannya terhadap isteri yang saat ini bekerja di luar negara melalui sebuah rekaman video.

Menurut pengakuannya ia baru sahaja menerima sejumlah uang yang cukup banyak dari hasil kerja isterinya.

Meskipun demi kian,ia sama sekali tidak bahagia dengan uang itu.

“Uang ini tidak membuat saya bahagia,saya jauh lebih bahagia jika isteri berada di sisi meskipun hidup susah,sudah beberapa bulan kami berpisah,saya sangat merinduinya”

“Saya berharap dengan vidoe ini,isteri dapat melihat dan kembali kepada keluarga kembali hidup bersama lagi”katanya dalam video yang di viralkan oleh Viral4real,

Selain itu, Pepito berkata dia tidak punya pilihan mengizinkan isterinya bekerja di luar negeri,
Alasan dia ikhlas melepaskan istrinya adalah karena kemiskinan.

Setelah mengucapkan terima kasih lewat video tersebut Dia bersumpah akan menyimpan uang tersebut Dan akan menggunakannya ketika istrinya kembali.
Sejumlah netizen yang melihat tayangan tersebut salut dengan isteri Pepito yang bekerja keras demi keluarga.

Netizen juga mendoakan mereka dapat hidup berdua dan bahagia.

loading...
Author: 
author