Senarai Penyakit Ganas Yang Datang Dari Makanan Yang Digoreng Dengan Minyak Kitar Semula

UI

Senarai Penyakit Ganas Yang Datang Dari Makanan Yang Digoreng Dengan Minyak Kitar Semula|Di sebalik keruntuhan ekonomi cara yang selalu di gunakan oleh ibu ibu rumah tangga untuk menjimat kos minyak makan adalah menggunakannya dengan berulang ulang.

Kadang di rumah makan pun kita tidak tahu berapa kalikah si tukang masak menggunakan minyak yang sama.

Di sini kami menulis beberapa senarai penyakit yang agak ganas yang datangnya dari pada minyak yang di goreng lebih dari satu kali atau berulang kali.

Kerusakan sel tubuh

-Penggunaan minyak makan yang berulang kali mengakibatkan oksida dan hidrogen dari minyak,dimana makanan yang di goreng menggunakan minyak itu akan menimbulkan peradangan dan kerusakan pada sel tubuh.

Penyakit kencing manis

-Sebuah KAJIAN terbaru di viralkan di jurnal Diabetologia menemukan bahwa wanita yang mengamalkan makanan yang di goreng dengan minyak makan yang digunakan berkali kali akan berisiko tinggi mengidap kencing manis gestasional,kencing manis pada awal kelahiran.

Kajian tersebut di lakukan kepada 15.000 wanita dengan melihat index masa tubuh IMT mereka.

Dari situ kajian mencatatkan bahawa wanita yang memakan 1 kali makanan gorengan yang di goreng dengan minyak yang berulangkali di gunakan dalam seminggu memiliki 88 peratus risiko terkena kencing manis berbanding dengan wanita yang memakan gorengan 7 kali dalam seminggu yang di goreng dengan minyak makan yang baik.

 

Tips untuk mengetahui minyak kitar semula atau tidak:

BAHAYA

Masukkan seulas bawang putih bila goreng sayur, jika bawang putih jadi merah, itu menunjukkn kandungan minyak kitar semula yang sangat beracun.Bawang putih akan kekal putih jika minyak berkualiti baik

 

Tags: #Bahaya #kencing manis #minyak kitar semula #panykit