Rela Berkorban Apa Saja Demi Kekasih,Lelaki Ini Tidak Tahu Kekasihnya Sudah Menikah

INDAH

Rela Berkorban Apa Saja Demi Kekasih,Lelaki Ini Tidak Tahu Kekasihnya Sudah Menikah|Perjalanan kisah cinta seseorang memang tidak bisa di tebak”akan kemana akhirnya” sekalipun ia seorang yang setia,sentiasa berkorban namun bukan jodoh,itulah yang di alami oleh seorang lelaki bernama arif.

Arif bercerita pada tahun 2013 ia mencintai seorang gadis yang bekerja sebagai pelayan restoran di sekitar kuala lumpur,disitulah mereka saling mengenal satu sama lain.keseringan arif melawat restoran tersebut membuatkan mereka semakin lama semakin rapat.

Hinggalah pucuk di cinta ulam pun tiba,indah namanya seindah wajahnya dialah gadis dambaan arif.

Setelah beberapa bulan menjalin hubungan cinta,indah bercerita kepada arif bahwa dia ingin memperbaiki kehidupannya,dan ingin berhenti sebagai pelayan restoran,namun indah terpaksa bekerja di restoran karena hutang indah kepada tuan kedai tersebut masih belum lunas sepenuhnya kira kira ada 5 ribu lagi.
Setelah berpikir panjang selama 2 hari akhirnya arif mengeluarkan keseluruh wang simpanannya untuk membantu indah keluar dari retoran tersebut.

Setelah indah berhenti dari restoran indah bekerja kilang,rumah sewa semua arif yang bayar,sedangkan arif hanya peniaga kecil kecilan di pasar malam.

Harapan arif cuma satu,indah mahu menerima dia sebagai suaminya yang sah kelak.siang bekerja di bengkel motor, malam pigi berniaga di pasar malam,semua itu dilakukan arif Untuk menanggung sebagian perbelanjaan kekasihnya indah.

Entah bagai mana tiba tiba indah hilang tanpa kabar berita,puas arif cari namun tidak bertemu.no diganti dan rumah sewa sudah kosong.

Hari demi hari setiap kali arif pergi bekerja arif selalu mengintai rumah yang pernah di sewa indah dulu Dengan berharap indah balik semulam,rindu di hatinya hanya tuhan saja yang tahu.

Menjelang akhir bulan puasa kelmarin arif bercerita melalui satu panggilan kepada admin Eberita.org.

Indah datang bersama seorang lelaki kerumah saya untuk menghantarkan undangan pernikahannya bersama lelaki itu “kacak orangnya”,dan indah memaklumkan bahwa dia sudah di ijab kabulkan seminggu lepas .

Apabila ditanya tentang pengorbanannya Arif menjawab “Saya sudah menghalalkan segala apa yang telah saya berikan pada indah,sempat juga saya sakit hati namun apa nak buat,jodoh dah tak ada”

Biarlah dia kahwin dengan sesiapa pun yang penting pilihannya lelaki yang baik dan dia bahagia, cuma satu harapan saya bila kelak kami masih di takdirkan bertemu sekurang kurangnya hati indah berbisik ” dialah lelaki yang pernah mencitai saya dengan ihklas dulu” ujar arif dengan nada sayu di talian.

Tags: #kisah cinta arif #rela berkorban demi kekasih