Pengantin Cerai Selepas Setengah Jam Sah Jadi Suami Isteri

1393 views

kioll

Pengantin Cerai Selepas Setengah Jam Sah Jadi Suami Isteri|Sejak belakangan ini ramai pengguna media yang mengongsikan cerita masing masing tentang hantaran perkahwinan berikutan kes video viral hantaran 15k.

Diceriterakan seorang juru gambar,seorang pengguna media sosial yang menggunakan nama Boii Amani Hashim menceriterakan satu kisah yang menarik perhatian ramai.

Kisah tersebut mengisahkan seorang suami yang menceraikan isterinya setelah setengah jam sah menjadi suami isteri dan kejadian itu berlaku di hadapan matanya sendiri.

Berikut kisahnya.

Mas Kahwin RM 22,222.22

Lama juga aku jadi photographer wedding. Macam-macam aku dah tempuh. Ni aku nak share skit citer yang pernah terjadi depan aku dulu.

Mas hantaran kahwin mak ayah perempuan ni letak RM22,222.22. Memang mahal gila…tapi si lelaki ni setuju. Aku tengok pon lelaki ni bukan calang-calang orang juga.

Akad Nikah Selesai Sekali Lafaz

So sampai la hari akad nikah, happy je dua2 side. Pengantin muka dah tak sabar meng*w*n. Ye la, musim hujan masa tu. Tok kadi sampai maka berlangsung la acara akad nikah dan selamba dengan senafas je si lelaki lafazkan akad.

Baru Sedar Duit Hantaran Tak Cukup Seribu

Hantaran pon bertukar tangan begitu juga ngan mas kawen. Masa lelaki tu nak baca lafaz takliq, tetibe sedara dari pihak pompuan bising “duit hantaran tak cukup seribu ni”

Terus bangun pengantin pompuan dari tempat duduk. Tinggikan suara kat pengantin laki bertanyakan pasal apa tak cukup seribu…siap pihak pompuan perli-perli “dah tahu tak cukup duit tapi gatal sangat nak kahwin tu kenape”

“Baru jadi isteri tak sampai stengah jam dah camni…”

Yang pengantin laki walaupon mata berkaca, dia senyum je. Dia amik mic pastu dia ckp.

“Baru jadi isteri tak sampai stengah jam dah macam ni. Saje saya tak cukupkan seribu sebab nak tgk korang macam mana. Ni ade saya bawa wang yang tak cukup tu” sambil buka bag yg berkepok-kepok duit 50 ngan 100.

Cerai Terus

“Takpe la…alang-alang semua ada kat sini, boleh jadi saksi saya. Saya ceraikan awak dgn talak 3.

Assalamualaikum”

Drop mic

Salam-salam terus gerak.

Tu la…Dah ada orang nak tu kire nasib baik la bai. Pompuan bersepah sekarang. Tepi-tepi bustop pon boleh petik. Ko bukak wechat. Brape ramai yg serah diri free? Ko ingat laki-laki dalam drama kol 7 tu wujud ke?

.Sumber : Facebook Boii Amani Hashim

Tags: #cerai selepas setengah jam #pengantun