Luahan Sayu Seorang Ayah Selepas Anaknya Menikah Buatkan Natizen Menangis

kiokl

Luahan Sayu Seorang Ayah Selepas Anaknya Menikah Buatkan Natizen Menangis|Tiada siapa yang boleh mengukur kasih cinta sosok seorang ayah pada anaknya yang kadang kehadirannya di samping kita dikalahkan oleh seorang ibu.
Memang ibu lah yang menyusui kita,namun tahukah anda sebenarnya air susu yang kita minum adalah hasil dari titik peluh dari seorang ayah yang berjuang mencari rezeki yang halal.

Dialah seorang ayah yang mengajarkan kita tentang kebaika,menunjukkan kita arti kasih sayang,menjelaskan pada kita tentang makna kehidupan,mendidik kita dengan penuh kasih sayang.

Tentu Bila kita sudah besar terutamanya wanita yang bakal menjadi isteri orang lain tentu seorang ayah akan memiliki rasa bercampur baur antara gembira dan sedih,gembira karena anaknya bakal mendirikan rumah tangga,sedih karena tanggung jawabnya sudah lepas.

Perkara itulah yang di luahkan oleh seorang ayah dengan nama facebook Shankly list,dimana beliau selalu teringat anaknya yang baru saja menikah dengan lelaki pilihan atinya.

14102224_1097690863619623_6370058849715538528_n

“Akhirnya saat yang dinanti tiba juga,tapi di takuti oleh seorang ayah dan ibu pada anak perempuannya perasaan bercampur baur antara gembira.

Bimbang dan hiba saat melepaskan genggaman pada anak perempuan yang di tantang sejak kecil lalu diserahkan pula pada seorang lelaki yang kini di panggil suami, sambil mengharapkan anak kami di jaga dengan baik sama seperti kami menjaga dia,lindungi maruah,aurat dan akidah,pelihara solat dan amal ibadahnya.bimbinglah dia menjadi isteri yang solehah.

Pada anakku Mardhati husna,ketahuilah bahwa syurga along kini telah berpindang ke suami,jadilah isteri yang taat dan bertanggung jawab.

Ayah dan ibu berdoa semoga Allah bantu lindungi along dan suami dan kekalkan kasih sayang serta jodoh hingga syurga.

Ayah tidak lagi menjenguk jenguk di tingkap dan pintu menunggu bila along nak balik rumah setelah seharian kerja.

Tidak lagi watsapp bila jam 10 malan bertanyakan bila nak balik kalau along duduk minum bersama kawan kawan perempuan.

Tidak lagi masuk bilik along cium dahi tiap malam sebelum along tidut walaupun along dan berusia 23 tahun.

Tidak lagi selimutkan along dan ambil handphone dari tangan untuk letak sebelah bantal bila along dah terlelap.

Ayah mahu dan rindu melakukan semua itu lagi,tapi ayah perlu terima hakikat along kini sudah menjadi isteri orang.

Maafkan ayah jika dalam sehari dua ini masih mesej dan watsapp along bertanyakan bila nak balik.ayah terlupa olong kini menetap di bumbung yang lain.

Terlupa dan ditambah pula dengan rindu.kita juga pernah berpisah semasa along belajar tapi beza sungguh rasanya terpisah kali ini.

Berilah ayah,ibu dan adik adik sedikit lagi masa untuk sesuaikan diri dengan keadaan ini karena bukan mudah lepaskan hanya satu yang kami ada.

Melihat semua gambar gambar lama,masih takpercaya along kini sudah bergelar isteri,kami lepaskan along dari rumah tapi tidak dari hati kami because for us” You’ll always beour one only princess, i heard it somewhere ,if you love somebody,you meed to let them go..”i agree with that but it is easier said than done”

Tags: #Ayah #lepas menikah #Luahan #Menangis #sayu