LELAKI GANTUNG DIRI AKIBAT KECEWA DENGAN TEMAN WANITA

2625 views

bunuh diri

 LELAKI GANTUNG DIRI AKIBAT KECEWA DENGAN TEMAN WANITA  | Oleh kerana kecewa dengan teman wanita,  lelaki  ini bertindak drastik dengan mengantung diri sendiri di rumah nya.di fahamkan sebelum arwah menggantung dirinya arwah telah update status di akaun facebook miliknya tentang dirinya yang akan menggantung diri.

berikut adalah status terakhir dari Arwah….

Dia cabar aku bunuh diri,ok kita tengok kalu dah tak balas msj tu memang aku dah mati lah

Dengan orang lain maybe aku main2 tapi dengan dia aku serius. now aku dah buat silap. serius aku tak sanggup. aku sayang dia sangat- sangat.. dia lain dari yang lain.. sayang, permintaan terakhir abang, kalau abang mati nanti, abang nak sayang datang melawat jenazah abang. itu je cukup buat abang happy. thankss.. hati abang just for u sayang.. #dear Allah, please died me tonight…..

Screenshot_1

nota eberita.org: Dalam hadith ada menyatakan haram membunuh diri, kerana diri kita bukanlah milik kita sendiri malah ianya adalah milik Allah yang menjadikannya, tidak boleh kita menguruskan diri kita menurut kehendak sendiri melainkan menurut ketentuan yang diizinkan oleh Allah seperti mengubatinya ketika sakit, makan ketika lapar dengan sesuatu yang halal dan sebagainya menurut syariat Allah.

Perkara ini(bunuh diri) sering berlaku kerana lemah dan sempit fikiran dan lemah imannya terhadap kada kadar Allah Ta`ala. Jika sekiranya wujud imam terhadap Allah Ta`ala dan yakin terhadap ketentuanNya pasti dia akan mengharapkan pahala dan balasan baik ketika diuji dengan musibah, dia takut membunuh diri dengan perbuatan demikian ibarat menempah azab Allah diakhirat kelak, tetapi kebanyakan manusia tidak memahaminya.

Tags: #BUNUH DIRI #GANTUNG DIRI #KECEWA DENGAN TEMAN WANITA #LELAKI GANTUNG DIRI