Jerut & sembur mulut anak dengan spray nyamuk hingga mati

5044 views

Jerut & sembur mulut anak dengan spray nyamuk hingga mati|Seorang kanak-kanak lelaki berusia 5 tahun maut keracunan dipercayai akibat dari didera oleh ibu kandungnya sendiri Novi wanti 30 dirumah mereka jakarta barat.

Diketahui mangsa sebelumnya kerap di pukul namun kali ini suspek bertindak lebih akresif.

Tidak hanya dipukul dengan penyapu,kanak-kanak malang itu juga turut dijerut menggunakan tali rafia dan di ikat sebelum di kurung dalam bilik hanya kerana mangsa kencing dalam seluar.

Sekitar jam 11:30 semalam ,Novi wanti datang semula mendera anaknya hingga kanak-kanak malang berkenan terberak dalam seluar,berang dengan hal itu Novi wanti kemudian menyemburkan spray nyamuk jenama Baygon kemulut anaknya.

Akibat dari kejadian itu mangsa tidak sedar kan diri ,suspek kemudian bertidak melarikan anaknya kehospital namun sayang,kanak-kanak malang berkenan tidak dapat diselamatkan.

Menurut ibu mangsa, dia hanya memberi hukuman kepada anaknya itu kerana kerap kencing dalam seluar.

Lain daripada itu,sikap anaknya sejak belakangan ini di lihat berubah antara tidak menuruti orang tuanya yang merupakan seorang janda yang tidak memiliki kerja tetap.

Sementara itu Ketua Hak perlindungan anak indonesia Reza Indragiri Amriel berkata.selain disebabkan faktor lain,seperti kurangnya perhatian,ekonomi ,perselingkuhan menjadi punca utama kekerasan terhadap anak.

Mereka adalah sasaran yang lunak untuk pengganti kekesalan kedua orang tua.katanya.

Bagaimanapun suspek kini ditahan pihak polis jakarta barat dan di jerat dengan Pasal 80 ayat 3 junto Pasal 76 C dengan hukuman 15 tahun penjara.

Tags: #baygon #Jerut #sembur mulut anak #spray nyamuk