Jenazah Minta Tolong Dari Dalam Liang Lahat Saat Dikubur

1258 views

JKIJK

Jenazah Minta Tolong Dari Dalam Liang Lahat Saat Dikubur|”Ketika kami mendengar jeritan suara minta tolong dari dalam liang lahat,ada beberapa di antara kami yang terus melompat keluar dari dalam kubur,kata seorang lelaki saksi mata dalam kejadian langka “mati suri” yang berlaku 04.09.2016 di makassar sulawesi selatan.
Jenazah bernama Daeng Sumang 44 yang di sahkan meninggal dunia sabtu 03.2016 dirumahnya akibat sakit sesak nafas yang di alaminya sejak sekian lama.

Dalam kejadian yang berlaku kira kira jam 14.00 Ahad  itu, jenazah Daeng Sumang difahamkan tiba tiba menghulurkan tangan di sela sela papan yang di gunakan untuk menutupi jenazahnya sambil meminta tolong agar tidak di kuburkan.

Umar saksi mata berkata,tanah belum sepenuhnya di turunkan,tiba tiba tangan mayat keluar dan meminta tolong,sontak membuat beberapa orang yang hadir berterabur lari sebab takut melihat kejadian,katanya pada pemberita.

Akan tetapi, kata umar,dia dan beberapa orang yang hadir membacakan doa terlebih dahulu sebelum turun ke dalam kubur dan mengangkat jenazah keluar semula.

“Saya kemudian membawanya balik kerumah semula menggunakan ambulan jenazah”sambungnya

Bagaimanapun kejadian pelik yang mengejutkan itu, ramai warga yang ingin mengetahui bagaimana kejadian aneh yang di alami oleh sumang itu bermula hingga menjadi liputan media tempatan.
Akan tetapi 06.09.2016 semalam sumang  dilarikan oleh ahli keluarganya kekampung kelahiran sumang  karena terlalu ramai yang ingin mengetahui kisah sumang mati suri itu.

Tadi pagi saya kerumahnya,tapi sudah tiada orang,tetangganya berkata sumang balik kekampungnya karena terlalu banyak orang yang datang keruhnya kata abu salah seorang warga.

Video pengakuan yang pernah mengalami mati suri

Tags: #daeng sumang #jenazah #liang lahat #mati suri #minta tolong

loading...