Ibu Tergamak Bunuh Bayi Kembar

1259 views

Ibu Tergamak Bunuh Bayi Kembar|Tidak ada lagi kata yang sesuai dituliskan untuk menggambarkan betapa kejam dan biadapnya Apabila si ibu berketa bayi kembar yang dia gugurkan masih lagi bergerak gerak,tapa rasa belas kasihan sipenjual pil gugur kandungan mengatakan “Basuh dan tanam”

Menurut seumber The Reporter Wanita itu didapati menjual pil menggugurkan kandungan secara haram di aplikasi WeChat. Pil tersebut dijual berdasarkan usia kandungan, berserta dengan pil memulihkan rahim selepas menggugurkan kandungan.

Turut dikongsikan bersama, gambar janin yang sudah cukup sifatnya digugurkan. Tanpa berfikir panjang, individu yang menjual pil tersebut terus mengarahkan pelanggannya itu menanam janin tersebut.

Lebih mengejutkan,bayi yang dilahirkan adalah bayi kembar dan cukup sifatnya. Namun dek fikiran singkat dan mungkin takut dimarahi keluarga, individu berkenaan tergamak menggugurkan kandungannya .


Sementara itu, netizen mengecam tindakan individu-individu yang terlibat, termasuklah penjual pil tersebut. Malah, netizen mendesak nombor penjual terbabit didedahkan dan dilaporkan kepada Polis Diraja Malaysia untuk diambil tindakan.

Ini bukan kali pertama pil gugurkan kandungan dijual secara berleluasa di media sosial, pernah dilaporkan dan viral mengenai isu ini. Namun, tindakan dan kesedaran akan bahayanya pil tersebut masih rendah menyebabkan ramai anak-anak muda sanggup mengambil risiko asalkan mereka tidak dimarahi ibu bapa.

Ibu bapa sekali, awasi dan ambil tahu tentang perkembangan anak anda sama ada lelaki atau perempuan. Jangan sampai mereka mengandung atau terbuat anak perempuan orang lain mengandung sebelum kahwin. Masih belum terlambat untuk beri kesedaran.

Tags: #Bayi #Bunuh #gugurkan #Ibu’ #kandungan #kembar #pil gugur #Tergamak