Guru maut dibunuh sadis

8020 views

Guru maut dibunuh sadis|Tiada lagi kata yang sesuai, betapa kejam dan sadisnya perlakuan jijik 4 lelaki yang sanggup membunuh dan merogol Asiroh 36 seorang guru wanita sekolah menengah di sebuah daerah di Aceh Timur pada ahad minggu lalu.

Lebih seminggu kejadian,suspek utama dalam kejadian ini Nomo 23 berjaya di tahan pagi tadi selepas melarikan diri ke jambi.

Kronologi kejadian.
(1.4.2018) Kira-kira jam lima pagi,suspek Nomo dikatakan mengintai rumah mangsa terlebih dahulu.

Selepas mengetahui mangsa tidur ketika itu,Nomo bertindak masuk kerumah mangsa melalui jendela yang dibuka dengan paksa.

Mangsa yang terbangun mendengar suara itu menyangka datang dari kucing kesayangannya.

Secara tiba-tiba dia di datangi oleh seorang lelaki yang tidak dikenali,Asiroh kemudian menjerit namun suspek mentup mulutnya menggunakan tangan kiri.

Sempat berlaku perlawanan namun dalam pergelutan itu Asiroh ditilam di bagian leher menggunakan pisau dapur sebelum di bekap menggunakan bantal.

Mangsa yang nazak di telentangkan di lantai kemudian duburnya di sodok menggunakan pisau hingga koyak.

Lebih kejam mangsa juga turut dirogol, diliwat, sebelum suspek mengajak 3 lagi rekannya untuk membuat hal yang sama.Selepas mereka puas ke 4 suspek  melarikan diri.

Mayat mangsa ditemukan pertama kali oleh jirannya  Yus 40, yang kebetulan datang kerumah mangsa lantaran tidak sedap hati

“Biasanya Asiroh bangun pagi-pagi untuk sholat subuh berjamaah di masjid bersama saya,tapi pagi itu arwah tidak datang”

“Selepas hari sedikit terang,saya mendatangi rumahnya takut-takut Asiroh sakit kerana dia belum kawin,dan saya mengintai dari luar melihat tubuh Asiroh berlumuran darah tanpa sehelai pakaian.kata yus.

Atas penemuan mayat berkenan yus kemudian meminta bantuan warga untuk membuka pintu sebelum melaporkannya kepada pihak polis.

Pihak polis yang sampai kelokasi kejadian membuat siasatan dan mendapati cecair sperma di bagian dubur dan kemaluan mangsa.

Lain daripada itu,beberapa barangan berharga berupa uang dan rantai emas milik mangsa juga dilaporkan hilang.

Bagaimanapun ke 4 suspek masing-masing berusia 23,36,42 dan 50 berjaya di tahan di tempat berlainan atas hasil maklumat orang owam dan juga hasil siasatan di tempat kejadian.

Atas kejadian itu ke semua suspek di jerat dengan Pasal 365 jo Pasal 285 KUHP pidana dengan ancaman penjara seumur hidup dan hukuman mati.

Menurut AKBP Juliarman polis Aceh timur,rompak, pembunuhan dan pemerkosaan berkenan kemungkinan telah dirancang memandangkan mangsa yang tinggal sendiri dalam rumah.

Kami percaya,suspek kemungkinan sudah beberapa kali mengintai mangsa dan menunggu waktu yang tepat untuk melakukan aksinya,katanya

Tags: #Dibunuh #guru #Maut #sadis