Gundukan Tanah Bongkar Pembunuhan Kejam

1976 views

Gundukan Tanah Bongkar Pembunuhan Kejam|Seorang mayat kanak kanak tidak dikenali, diperkirakan berusia dalam 2 tahun ditemukan oleh seorang leaki pemotong rumput dalam gundukan tanah di sekitar kebun kosong sebelah Hotel Queen Garden bayumas.

Mayat kanak kanak malang itu ditemukan berbungkus kain batik,didalam gundukan tanah sedalam 50cm,mayat yang mengenakan baju berceorak stroberi dan dan berseluar warna pink dan memiliki beberapa luka dipercayai akibat kekerasan.

A.Kecideraan yang di alami mangsa.
1.Anting anting hilang
2.Dada tidak sejajar dengan dada kiri dipercayai di pijak atau dipukul dengan benda tumpul.
3.Hidung dan mulut membiru.
4.Dua gigi atas hilang
5.Tulang tenggorokan melebar.
6.Terdapat luka kekerasan pada bagian punggung.
7.Terdapat luka pada gigi bagian dalam.
8.Kematian diduga disebabkan pembekapan.

B.Kronologi penemuan mayat.

1.Pada hari kejadian selasa 13 .12.016 sekitar jam 17.00 saksi 1 mencari rumput di kebun kosong bersebelahan Hotel Queen Garden.

2.Pada jam 17:30 saksi 1 berniat untuk baik kerumah dan mendengar suara rakannya saksi 2 minta tolong.

3.Saksi satu tiba di lokasi kejadian dan mendapati gundukan tanah,kemudian saksi satu dan dua terkejut selepas melihat gundukan tanah itu berisi mayat kanak kanak perempuan.

4.Selanjutnya penemuan mayat itu dilaporkan kepada pihak polisi Bayumas.

5.Pemeriksaan dilokasi penemuan mayat yang dilakukan oleh Bidan Akmilatun Latifa, Amd Keb diperkirakan mangsa sudah meninggal kl 2 hari yang lalu.
C.Hasil siasatan awal.

Dari hasil pemeriksaan luka dan fakta fakta dilokasi kejadian,kanak kanak berkenan dipercayai dibunuh dan mayatnya di buang disitu berikutan di kampung berkenan tidak ada yang mengenali mangsa.

Melihat baju pemakaian mangsa,dipercayai mangsa adalah orang luar yang datang ke kawasan itu untuk bercuti sampena libur sekolah.

Semenjak beberapa hari lalu,lokasi penemuan mayat yang berhampiran Baturaden banyak dikunjungi oleh pengunjung yang ingin bercuti di tempat peranginan itu.

Pihak polis juga tidak menutup kemungkinan bahwa mangsa adalah salah seorang anak pengunjung tempat itu,akan tetapi hingga kehari ini 20.12.2016 belum ada mana mana aduan individu berkait kehiLangan anak di tempat peranginan itu.

Hingga kini pihak polis masih lagi mengembangkan siasatan,Dari lokasi kejadian Lokawisata Baturaden indonesia Wahyu memberitakan.

Tags: #bayumas #gundukan tanah #mayat kanak kanak #penemuan mayat