Gadis Cantik Asal Manado Dirogol 19 Lelaki Hingga Hilang Ingatan

3688 views

yeke

Gadis Cantik Asal Manado Dirogol 19 Lelaki Hingga Hilang Ingatan|Tolong anak saya tuan,saya dah tak tahu nak mencari keadilan dimana lagi” luah rina 41 tahun kepada wartawan atas nasib malang yang menimpa anak gadisnya bunga 19 dirogol oleh sekumpulan lelaki yang di kira seramai 19 orang hingga mengakibatkan gadis itu hilang ingatan (gila) dan trauma.

Menurut ibu mangsa,pada januari lalu,ia mendapati anak gadisnya itu tiada dirumah,menurut jirannya bunga telah dibawa oleh dua rekan wanitanya untuk pergi makan angin di sekitar desa bolangitan manado.

Setelah 10 hari ikut rekannya,bunga balik di hantar oleh kedua rekannya itu dan di campakkan di sekitar pekarangan rumahnya,ibu mangsa yang melihat anaknya terbaring dalam keadaan mengaibkan terus mengejar dan membawanya masuk kedalam rumah.

Ibu bunga bercerita setelah bunga sedar ia tidak mengenali ibu dan juga adik beradiknya,malah ia nampak seperti ketakutan dan trauma.

Akibat dari perlakuan pelik itu berlangsung selama dua hari,bunga kemudian di bawa kehospital untuk membuat Pemeriksaan.

Setelah beberapaminggu mendapat rawatan,segala persoalan yang timbul akhirnya terjawab setelah bunga menceritakan apa yang berlaku selama 10 hari kepadanya.

Kronologi yang diceritakan oleh bunga sendiri pada ibunya setelah ingatannya berangsur pulih dalam rawatan hospital.

oi

Bunga mengatakan setelah mereka sampai di Desa Bolangitan bersama dua rekan wanitanya itu,mereka menyewa sebuah bilik hotel di sekitar tempat peranginan itu.

Katanya sebelum tidur ia diberikan segelas air oleh rekannya.pada keesokan harinya,mereka di jemput oleh beberapa orang lelaki,dan dibawa ketempat penginapan lainnya,dalam separuh sedar ia dirogol secara bergilir gilir.kemudian bunga dipaksa menggunakan dadah jenis sabu.katanya.

Selama lima hari dalam keadaan mengaibkan,bunga mengaku bahwa dadah tersebut di ambil oleh pelaku di penyimpanan barang bukti balai polis,mengikut percakapan yang di dengarinya dari salah seorang suspek yang merupakan anggota polis negeri itu.

Katanya mangsa juga sempat berpindah bilik hotel setelah adanya terdengar isu isu serbuan anti dadah bakal dilakukan.setiap kali saya bangun saya disuntik dengan dadah dalam keadaan bogel (maaf) lelaki yang berada didepan saya selalu berbeda beda setiap kali saya bangun”

Bunga juga mengaku sempat lari dan meminta tolong,tapi pelaku mengatakan pada ramai bahwa gadis itu sudah gila”saat itu penampilan saya memang seperti orang gila,”luah bunga.

Sepuluh hari menghadapi hidup dalam keadaan mengerikan bunga kemudian di hantar kepenginapan kedua rekan wanitanya Itu sebelum dihantar kerumahnya.

“Sekarang keadaan anak gadis saya dalam trauma yang sangat berat,dia sudah tidak mengenali saya dan keluarga, pada pihak yang berjawib tolong tangkap orang yang membuat anak gadis saya seperti ini,luah ibunya pada sidang media 07.06.2016 semalam

Sementara itu dikutip dari tribunews manado.com,pihak kepolisian perlindungan wanita manado dan dibantu oleh ikatan polis manado menyiasat kes ini,sebelumnya dua rekan mangsa telah di tahan reman untuk membatu siasatan.

Tags: #bergilir #dorogol #gadis cantik #hilang ingatan #manado