Bayi Selamatkan Dirinya Sendiri

2120 views

 

Bayi Selamatkan Dirinya Sendiri |Seorang bayi pramatang yang baru lahir telah membuktikan bahwa kehidupan itu sangat bermakna dan perlu untuk terus maju kehadapan.

Liu Shuhua, pengarah obstetrik dan ginekologi di Hangzhou Hospital Perubatan Cina Tradisional di timur China Zhejiang Province,Telah menangkap gambar Bayi mengetatkan dan memegang topeng oksigen  untuk bisa bernafas menjadi perhatian dunia.

Bayi itu lahir jumaat lalu,setengah bulan ahir lebih awal dari tarikh bersalin yang ditetapkan.

Liu meletakkan topeng oksigen itu pada bayi,karena bayi itu susah untuk bernafas disebab keadaan paru parunya yang kurang stabil.

“Saya tidak mengharapkan dia untuk memegang topeng (selamatkan dirinya sendiri) dan mengketatkan dengan sendiri, kerana kebanyakan bayi tidak akan melakukan perkara itu.

Nasib baik, selepas kira-kira dua jam, tahap oksigen bayi kembali pulih dan topeng sudah ditanggalkan katanya pada Waibao cctv.

Apa yang ibubapanya tidak sangka,gambar bayi mereka telah menjadi perhatian dunia, terutamanya di media sosial.

Sebaik saja gambar di muat naik dalam talian,bayi itu terus menjadi perhatian,ramai juga yang menjadiakan tindakan bayi itu sebagai motivasi untuk terus bergerak kehadapan meskipun pelbagai cobaan melanda.dan mereka juga tidak lupa mendoakan bayi itu agar cepat sihat dan bahagia.

Seorang lelaki dengan nama akaun X-vampires berkata,sepertinya bayi ini akan mengurus hidupnya dengan baik,faktanya, tingkah laku bayi itu datang dari Refleks Primitif,dimana sifat Refleks Primitif itu hanya aktif dalam beberapa bulan sahaja selepas kelahiran mengikut pengamal perubatan.katanya.

Kini bayi berkanan telah menjadi simbol semangat kepada ramai untuk memulakan hidup di tahun baru 2017 ini.

Tags: #Bayi #diri sendiri #semalatkan

loading...