Anak Jerit Sakit Dibagian Kemaluan Dedah Perangai Biadap Pembantu

2677 views

 

Anak Jerit Sakit Dibagian Kemaluan Dedah Perangai Biadap Pembantu|Kanak-kanak kecil berusia 2 tahun mahu pergi ke tandas. Kanak-kanak tersebut tidak mampu untuk menahan dan akhirnya telah terkencing di dalam seluar.

Pembantu rumahnya yang marah, tidak mengambil hal itu sebagai perkara ringan, dan telah memberi amaran kepada kanak-kanak tersebut supaya tidak terkencing di dalam seluar lagi. Pembantu tersebut telah mengambil gelang getah dan melastik ia pada kemaluan gadis kecil (atas vulva), dan mencubit di kawasan itu, sebelum menukarkan pakaian kanak-kanak tersebut. Kanak-kanak perempuan tersebut menangis.

Ibu mengesan kecederaan

Mereka bercuti di Malaysia pada bulan November 2015, apabila ibu gadis kecil itu perasan kecederaan di kawasan sulit ketika menukarkan lampinya.

Anak perempuannya itu mendedahkan bahawa pembantu rumah itu telah menyebabkan kecederaan.

Ayah mereka bertanya lagi anak-anak perempuan mereka yang lain, yang berusia 5 tahun, jika dia telah sama didera oleh pembantu rumah. Gadis itu kemudian telah mengadu sakit ketika membuang air kecil. Ibu bapa sedar dia mempunyai lebam di kawasan peribadi dia juga. Rupa-rupanya, dia telah dihukum oleh pembantu rumah kerana kencing malam.

Dua kesan melecet ditemui pada kedua-dua anak perempuannya apabila mereka diperiksa oleh doktor. Di Guidance Clinic Kanak-kanak, anak perempuan yang lebih tua memberitahu doktor bahawa pembantu rumah itu telah mengancam untuk memukulnya jika dia memberitahu ibu bapanya tentang penderaan tersebut.

Bagaimana kita tahu dengan pasti jika pembantu rumah melayan anak-anak kita dengan betul? Terutamanya jika kanak-kanak itu terlalu muda untuk bercakap atau berkomunikasi? Berikut adalah beberapa tips:

Kamera CCTV: Ini membolehkan kita untuk mengetahui apa yang berlaku di rumah kita, walaupun di mana sahaja kita berada. Bagaimanapun, ia adalah penting untuk membiarkan pembantu rumah itu tahu tentang kewujudan kamera, kalau-kalau dia mengadu melanggar privasi.

Membuat semakan dari semasa ke semasa: Jangan tetapkan masa. Pulang awal sekali-sekala untuk melihat apa yang sebenarnya berlaku.

Garis panduan yang jelas: Terangkan kepada pembantu rumah anda bagaimana dia perlu melayan anak anda. Jelaskan sama ada dia dibenarkan untuk mendisiplinkan anak-anak anda, dan bagaimana dia melakukannya.

Kadang-kadang meninggalkan perkara perkara ini tidak dijelaskan boleh menyebabkan pembantu menggunakan kaedahnya tersendiri, yang mungkin anda tidak suka.

Perhatikan tanda-tanda amaran pada anak anda: Pantau anak anda. Adakah dia tidur lebih daripada biasa atau tidak makan dengan baik? Semak badannya untuk apa-apa tanda-tanda lebam. Beri perhatian apabila dia seolah-olah takut sekitar pembantu rumah.

Upah mereka yang berpengalaman: Apabila mencari seseorang untuk menjaga anak anda, sentiasa memeriksa jika dia mempunyai pengalaman dalam berbuat demikian. Tangan yang tidak berpengalaman mungkin kurang kematangan dan kesabaran untuk berurusan dengan anak anda. Bercakap dengan orang rujukan dan majikan sebelumnya, sebelum anda mengambil langkah besar.

Jangan bebankan pembantu rumah anda: Kebanyakan kes, pembantu rumah itu melepaskan kekecewaannya pada kanak-kanak kerana dia terlalu tertekan atau diikat dengan kerjanya. Pastikan bahawa dia sihat, dan mempunyai tidur yang cukup dan tenaga untuk semua tugas-tugasnya.

Jangan sekali-kali menyalahgunakan pembantu rumah anda: Jangan menyalahgunakan pembantu rumah anda, sama ada dari segi fizikal atau secara lisan. Ia adalah tidak berperikemanusiaan dan bertentangan sama sekali dengan undang-undang. Tambahan, mereka mungkin akan menjadi pendendam, dan melepaskan dendanm pada anak-anak anda.

Tags: #Anak #Kemaluan.. #lastik #Majikan #Pembantu