6 Sekeluarga Golongan VVIP Maut Dibunuh Perompak

3030 views

6 Sekeluarga Golongan VVIP Maut Dibunuh Perompak|6 sekeluarga maut 5 cedera dalam pembunuhan rompak di sebuah rumah mewah Pulomas jakarta timur,6 sekeluarga berkenan dipercayai dibunuh dengan cara disumbat dalam bilik mandi gelap tanpa ada lubang udara.

Mangsa meninggal adalah Ir Dodi Triono  (59) yang merupakan seorang arsitek serta dua puterinya Diona Arika Andra Putri (16) dan Dianita Gemma Dzalfayla (9); Amel, rakann Gemma; serta dua pemandu bernama Yanto dan Tasrok.

Sementara mangsa hidup adalah Emi, Zanette Kslila Azaria, Santi, Fitriani dan Windy.

Menurut sumber 6 orang maut dengan cara direndam dalam thup mandi sebelum dikurung, dalam ruangan itu bersama 5 lagi mangsa hidup.

Kejadian dan perampokan itu diketahui setelah Sheila Puteri ahli keluarga yang berkunjung kerumah itu mengadukan kejadian kepada pihak polis sekitar jam 09.25 pagi bahwa terjadi satu perampokan dirumah mewah yang mereka duduki.

Dianita Gemma Dzalfayla (9) bersama kakaknya Zanette Kalila Azaira 13

 

Pihak polis yang terus kelokasi kejadian mendapati bilik mandi terkunci dari luar dan menemukan 11 orang di dalamnya 6 orang sudah meninggal manakala 5 lagi masih hidup dalam keadaan cedera.

Bagaimanapun hingga kini Polda Metro Jaya, Kombes Raden Prabowo Argo Yuwono mengatakan perompakan dan pembunuhan tersebut dilakukan oleh sekumpulan lelaki,hingga kini pihaknya masih lagi mengembangkan siasatan dan cuba untuk meminta keterangan dari mangsa yang selamat.

Update Terkini:

1.Gambar Dan Kronologi Pembunuhan 6 Sekeluarga Golongan VVIP

2.Identiti Ir Dodi Triono Mangsa Bunuh 6 Sekeluarga

 

 

Tags: #6 Sekeluarga #Golongan VVIP #Ir Dodi Triono #Maut Dibunuh #Perompak #pulomas