5 Senarai Makanan Paling Jijik Di Dunia Dan Cara Penyajian Yang Kejam

823 views

5 Senarai Makanan Paling Jijik Di Dunia Dan Cara Penyajian Yang Kejam|Pertumbuhan organisasi haiwan People for the Ethical Treatment of Animal (PETA), baru bari ini telah mengcap beberapa restoran di amerika serikat karena menyajikan gurita hidup hidup untuk di makan dan cara penyajian yang sangat kejam.

Sebenarnya bukan hanya haiwan gurita yang disajikan secara hidup hidup,beberapa restoran di dunia juga turut melakukan hal yang sama kepada beberapa haiwan yang di anggap memiliki khaisiat jika dimakan hidup hidup contohnya seperti anak tikus dan otak monyet.

Bagi yang ingin mengetahui berikut adalah hidangan anti-mainstream yang paling kejam di dunia.

Gurita hidup.


Cara penyajian gurita hidup sebenarnya berasal dari korea selatan dengan nama Sannakji,cara menghidangkannya adalah dengan memotong tantakel gurita yang masih hidup dan di sayat.

kemudian Gurita ini biasanya di sajikan dengan kicap dan minyak wijen lalu dimakan.

Katak hidup.


Di jepun tak hanya ikan,katak juga tidak terlepas dari sashimi,hidangan ini tidak biasa,ia dihidangkan dengan menusuk katak,memotong kepalanya dan mengulitinya secara hidup hidup kemudian diletakkan di pinggan berisi ais,kicap asin,dan irisan limau.

Dalam satu video yang tersebar terlihat,katak yang dukuliti masih bisa bergerak gerak dan matanya berkedip.

Bayi tikus.


Bayi tikus yang baru lahir dan kemudian dicelupkan kedalam minyak panas menjadi hidangan yang terkenal di daerah Guangodng china selatan.

Hidangan ini disebut dengan San Zhi Er dan dilaporkan sudah disajikan sejak tahun 1949.

Tiga patah perkataan San, Zhi ,Er, yang bermaksut bunyi kesakitan yang timbul dari sajian tersebut,bunyi pertama datang dari tikaman pisau,kedua celupan minyak panas dan ketiga bunyi saat mengunyah bayi tikus itu.

Otak monyet.


Sajian ini berasal dari Asia,cara penyajiannya dikatakan sangan kejam dan sadis,yaitu menjepit seekor monyet di tengah tengah menja,kemudian kepalanya diketuk dengan tukul hingga mati ,kemudian tempurung kepanya di buka dan otaknya dimakan mentah mentah.

Burung yang ditenggelamkan.


Hidangan ini berasal dari perancis,dilakukan dengan mengurung burung ortolan di kandang sempit selama sebulan,burung itu hanya diberi makan anggur dan daun ara sampai gemuk dan tidak bisa bergerak.

Setelah itu burung akan ditenggelamkan di armagnac(sejenis arak) dan di panggang selama beberapa menit,cara makannya dengan mata tertutup dengan tujuan menghidu aroma haruman armagnac serta untuk menyembunyikan kekejaman ini dari penglihatan tuhan.

5

Tags: #Kejam #paling jijik #penyajian #senari 5 makanan

loading...