10 tahun terpisah,tak sangka pemandu grab di pesan adalah ayah sendiri

 

10 tahun terpisah,tak sangka pemandu grab di pesan adalah ayah sendiri|Siapa sangka selepas 10 tahun terpisah,seorang anak dan ayah dipertemukan takdir dengan cara yang tidak siapa boleh menjangka.

Itulah yang di alami oleh seorang pelajar sekolah menengah di indonesia yang terkejut apabila pemandu Grabbike yang dia pesan adalah ayah kandungnya sendiri yang dia cari selama ini.

Salma zuhara 17,berkongsi kisah menyentuh hati dan detik bermakna dalam hidupnya itu di laman media sosial beberapa hari lalu.

“Order grab dapat papaku sendiri,aku baru tau ternyata papaku sekarang kerja grab”tulisnya.

Katanya salma dan ayahnya berpisah sejak ia berusia 7 tahun kerana masa itu ayah dan ibunya bercerai,selepas kejadian itu salma tidak bertemu malah mengetahui di mana ayahnya.

Selepas salma sedikit dewasa,ia coba mencari infomasi tentang ayahnya namun kerana menemui jalan buntu dia berserah kepada takdir.

“Jadi pagi tadi pulang dari sekolah,saya pesan grab,pada awalnya saya hanya memerhati platnya saja,namun bila semakin dekat saya terkejut melihat wajah pemandu,seperti orang yang saya kenal.terus saya tanya dan ternyata itu papa”cerita salma

Akibat sudah lama tidak bertemu,salma mengaku sedikit kaku dengan ayahnya,tapi salma mengaku bahwa hatinya berbunga bunga.

Pun baru pertama kali bertemu,lelaki itu seolah tidak melepaskan tanggung jawab di pertemuan yang singkat dengan memberikan nasihat berguna kepada salma.

“Papa ada pesan,untuk menjadi anak yang baik,dan belajar bersungguh-sungguh dan harus membuat mama bangga serta membantunya”kata salma

Selepas selesai berbual,salma kemudian di hantar ke restoran yang ingin di tujuinya untuk makan-makan bersama rakan,ayah salma juga tidak mengambil sembarang bayaran dari anaknya.

Papa bagitahu tak payah bayar,ujar salma

Meskipun pertemuan itu sangat singkat,ianya sangat bermakna bagi salma,dia juga merancang untuk bertemu dengan ayahnya lagi kerana kini dia sudah mengetahui dimana ayahnya tinggal

Tags: #10 tahun terpisah #tak sangka pemandu grab di pesan adalah ayah sendiri